A székhelyszolgáltatás egy adott cég, az ügyfelei megbízásából gondoskodik a cég hivatalos ügyeinek intézéséről. Engedélyt, azaz felhatalmazást kap arra, hogy az ügyfél hivatalos leveleit fogadja, majd rendezze és tárolja őket.
Ez a következők miatt előnyös választás: a cégek számára kötelező, hogy bejelentett székhellyel, azaz irodával rendelkezzenek, viszont a székhely létrehozása számos kritériummal, rendelettel szabályozott. Minden vállalkozónak megvan a maga feladata a végen belül, felesleges, hogy még az adminisztratív munkákkal is fárassza magét. Ezért érdemes megbízni egy székhelyszolgáltatást, mely egyébként is ezzel foglalkozik. A székhelyszolgáltatás tehát egy irodai szolgáltatás, mely a megállapodás értelmében a cég a postaügyeit intézi, ezzel leveszi az adminisztrációval járó terheket, a cég válláról. Amellett, hogy időt és munkát takarít meg a cégnek, még pénzt is spórol neki, ugyanis nem kell a vállalkozónak azért egy külön irodát bérelnie titkárnőt is fizetve, hogy valahol tárolni tudja a hivatalos leveleit.