Kellemetlen a cégtulajdonosok számára, ha a saját otthonukban kell fogadniuk a NAV-ot a váratlan ellenőrzések alkalmával. Azért is kellemetlen, mert a hivatal bármikor jöhet ellenőrizni, pontosabban a hivatali időben bármikor, ahogy a postás is bármikor jöhet ebben az időperiódusban, és hozhatja azokat a hivatalos leveleket, melyeket csak a címzett vehet át.
Máshogy nem megoldható ezeknek az ügyeknek az intézése, csak ha a cégtulajdonos mindig otthon tartózkodik, vagy ha valamelyik felnőtt családtagja otthon van. De ez nem egy ideális állapot, ahogy az sem teljesen ideális, ha drágán kell irodát és irodai személyzetet fizetnünk. Nem minden cég számára szükségszerű a működés szempontjából az iroda bérlése. Így is elkerülhető a saját ingatlanában a cégügyekkel való megkeresés, egy másik, sokkal egyszerűbb és kézenfekvőbb módszerrel: székhelyszolgáltatás!
A székhelyszolgáltatás lényege, hogy az szolgáltató felhatalmazást kap arra, hogy átvegye a hivatalos leveleket, és hogy kezelje azokat. Feladatai közé tartozik az is hogy naponta tájékoztassa az ügyfeleit a fejleményekről.