Ahogy egyre nagyobb változásokon megy keresztül az emberiség úgy egyre nagyobb nyomás van a munkáltatókon is arra, hogy az évszázados hagyománnyal ellentétben Ő maguk is tegyenek azért, hogy a munkavállalóik jól érezzék magukat náluk.
A nyugatias szemléletmód alapján egyáltalán nem az a normális, ha a munkavállaló feltétel nélkül lojális a munkaadójának. Persze a korrektség alapvető, de a munkavállaló bátran mondhatja, hogy továbbáll, ha nem motiválja őt az adott munkahely. Pontosan ezért a munkáltatónak érdeke keresni, hogy mi lelkesíti a dolgozóit, akiket nem akar elveszíteni. Ennek egyik módja az, ha a HR osztályon kiképeznek valakit egy motivációs térkép képzés által, aki tudja kezelni és értelmezni a motivációs térképet, mely azt méri fel, hogy egy adott alkalmazottnak mik a motivátorai, azaz mikkel lehet lelkesíteni őt. Az ilyen jellegű tudás a motivációs térkép képzésen sajátítható el.
A motivációs térkép képzés olyan szakembereket képez: HR-eseket, coachokat, akik ezt követően képesek lesznek a teszt kitöltetésére és az eredmények kiértékelésére. A dolgozók ugyanis három kategórián belül kerülnek vizsgálásra: a fejlődés, az eredményesség és a kapcsolatok tekintetében, majd ezeken belül három-három alkategóriára is különíti őket. Ezáltal pedig kiderül, hogy milyen munkatípusokkal, projektekkel lehet őket lelkesíteni a munkahelyen.
A motivációs térkép képzés lényege, hogy segítse a munkáltatókat abba, hogy egy lelkes csapatot tudjanak vezetni azáltal, hogy tudják, hogy milyen eszközökkel, feladatokkal tudják majd a munkavállalóikat inspirálni és ezáltal megnyerni a cég iránti elkötelezettségüket.