Google Ads és keresőoptimalizálás

A Google találati listáján egyes kulcsszavakra alapvetően két módon lehet előrejutni. A keresőoptimalizálás segítségével a Google organikus találati listáján juthatunk jó helyezéshez, míg a Google Ads által az organikus találatok felett, a fizetett hirdetések között jelenhetünk meg. Mivel egy-egy kulcsszóra elért jó helyezés komoly ügyfélszerzési eszköz lehet, így érdemes mindkét módszert kicsit átnéznünk, hogy melyiknek mik az előnye és mik a hátrányai.

A Google Ads keresési hirdetés előnye, hogy amint beállítjuk a kampányt, hirdetéscsoportot, hirdetéseket és hirdetésbővítményeket, azonnal meg is tudunk jelenni a találati lista élén. Komoly hátránya ugyanakkor, hogy minden egyes esetben, amikor valaki rákattint a hirdetésünkre, a Google levon az előre feltöltött egyenlegünkből. Egyes kulcsszavak esetén akár 1000 Ft-ba is kerülhet egy kattintás, így ha sok kattintás történik egy nap, akkor havonta elég komoly összegbe is kerülhet a hirdetés.

A keresőoptimalizálás ezzel szemben hosszabb idő alatt hoz eredményt, nagyobb versennyel rendelkező kulcsszó esetén akár egy év is lehet, mire sikerül megszerezni az első helyet, de kisebb verseny esetében is minimum 1-2 hónap. Nagy előnye viszont, hogy ha az organikus találati listán előrejut a weboldalunk, akkor a Google Ads hirdetésekkel szemben, itt nem kell fizetnünk a kattintásokért.

Abban az esetben, ha maximalizálni szeretnénk az ügyfélkörünket, akkor érdemes mindkét módon előrejutnunk a Google találati listáján.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.