Az önálló cégalapítás függetlenséget és szabadságot ígérő gondolat és álom, talán ez a döntő érv, amikor valaki úgy dönt, hogy a biztosnak látszó állását felcseréli a szabad vállalkozói élet bizonytalan, ámde annál kreatívabb és izgalmasabb világára… azonban ahogy megkönnyebbülnénk, hogy már nem érezzük a hátunkba fúródni a főnökünk szórás szemeit, a sürgető pillantásait: jönnek az első problémák… hova írjuk a cégünk székhelyét?!
A székhely cég hivatalos ügyeinek intézésére hivatott hivatalos levelezési cím, mellyel minden cégnek rendelkeznie kell. Ennek kijelölése több terhet jelent mint gondolnánk, mivel a levelezési címen kell fogadni a leveleket, ott kell kezelni és tárolni őket, majd ide érkezik a NAV is ellenőrizni. Érthető okokból az otthonink nem épp megfelelő hely ezen ügyek intézésére, az pedig, hogy irodát béreljünk költséges, és nem is annyira biztos pont, hiszen mégis csak egy bérleményről beszélünk.
Ellenben a székhelyszolgáltatás biztos pontnak minősül, mivel az ilyen jellegű irodákat külön azért hozták létre, hogy levegyék a terhet a cégek vállairól. A székhelyszolgáltatás a megállapodás értelmében intézi a cég a postaügyeit, az összes adminisztrációs munkát is beleértve. Helyben átveszik a postai küldeményeket, tárolják és továbbítják azokat fénymásolva a cég számára, emellett pedig ha ellenőrzésre kerülne sor, bemutatják azokat a NAV-nak.
A székhelyszolgáltatás tehát segít az adminisztratív ügyek intézésében, és ezzel időt takarít meg a cégek számára.