A komissiózás, ahogy az köztudott, a megrendelés teljesítési folyamatának egyik fontos lépése. Sajnos rengeteg olyan hiba előfordulhat, amelyek időbe és pénzbe kerülhetnek, ha nem rendelkezik a megfelelő munkafolyamatokkal. A raktárak látogatása során szerzett tapasztalatok alapján, van néhány gyakori probléma, amely a komissiózási folyamat során bukkan fel.
Ha egy termék nincs ott, ahol lennie kellene a raktárban, ez azt jelenti, hogy a komissiózónak időt kell szánnia a megkeresésére. Ez természetesen késlelteti a rendelés teljesítését, ami végső soron elégedetlen vásárlókhoz és negatív véleményekhez, sőt pénzügyi veszteségekhez vezethet. Egy raktárkezelő rendszerrel ez könnyen megoldható, hiszen ezáltal minden terméket beszkennelnek és a helyére kerül.
Ha nem megfelelő tételeket vagy mennyiségeket vesznek fel a dolgozók, akkor a csomagolópadon vesztegetik az időt, ahol remélhetőleg észrevehető lesz a hiba. Ha pedig ez mégsem sikerül, nem megfelelő tételeket küldenek ki, amelyek visszatérítést vagy cserét igényelnek. Ennek a megelőzésére érdemes beszkennelni az összes árut első alkalommal. A vonalkód-leolvasók használata az e-kereskedelmi raktárban fontos a komissiózás esetében.
Számos raktárban még mindig a papír alapú komissiózás van életben. Az ilyen műveleteknél a papírt ki kell nyomtatni, és a dolgozónak magával kell vinnie. Ez nem csak egy hosszadalmas folyamat, hanem kifejezetten nem is hatékony, és nagy hibalehetőséget jelenthet az elveszett vagy teljesítetlen megrendelések miatt. Ennek a megoldására egész egyszerűen távolítsuk el a papír alapú komissiózást a raktárból egy raktárkezelő szoftverrel egy mobilalkalmazással. A mobilalkalmazás helyettesíti a papírt, mint ahogy a mobiltelefon helyettesíti a kézzel írt levelet.